9 דרכים שבהן מדיטציה משפרת את איכות החיים

מדיטציה היא כלי רב ערך לאורח חיים בריא, וויסות סטרס וחיזוק הגוף והנפש

תשע דרכים שבהן מדיטציה משפרת את איכות החיים - לבריאות הגוף והנפש

 

מדיטציה היא כלי רב עוצמה שיכול לעשות למעננו נפלאות באיזון אורח החיים המודרני רב הלחצים ולעזור
לנו לווסת את הסטרס שבו רובנו חיים. אורח חיים עתיר לחצים וגירויים זה 
גובה מאיתו מחיר כבד בבריאות,
ביכולות התפקוד בזירות חיינו השונות ובמצבנו המנטאלי. 


 

 

medtation-benefits-3הנה 9 דרכים שבהן המדיטציה יכולה לשפר לך את איכות החיים:

 

1. זה יכול לעשות אותך מאושר.

התרגול עוזר לטפח גישה מנטאלית חיובית יותר המיינד. אם אנחנו שמחים, אז נעשה טובים יותר בכל תחום
של החיים. רגשות הם מדבקים וכשמחים אנחנו מפזרים את אותה תחושה לכל הסובבים.

 

2. יש ראיות לכך שהיא מחזקת את המוח.

מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה (אחד מיני רבים) מציע שמדיטציה מחזקת את המוח בצורה טובה.
מחקרים כמו זה מצביעים על העובדה שמדיטציה היא, פשוטו כמשמעו, כלי עזר לשיפור יכולות שכליות.

 

3. זה עשוי לעזור לך להתמקד בעבודה.

אורח החיים הקדחתני, הטכנולוגי, שובה את כל תשומת הלב שלנו, אנחנו כל הזמן בודקים מיילים,
עדכונים בפייסבוק וחשבונות אחרים. דרך חיים זו מקשה על יכולת הריכוז והמיקוד.
מחקר חדש מאונ' וושינגטון מראה כי מדיטציה יכולה לגרום לנו להיות ממוקדים יותר בעבודה.

 

4. זה יכול לגרום לך להיות אדם רחום יותר.

medtation-benefits-2 2מדיטציה עוזרת להירגע על ידי מרכוז המיקוד שלך בנשימה ובתחושות בגוף. זה גם עוזר לזהות
רגשות חיוביים ולהשתמש ברגשות האלה להפעלת יותר חמלה כלפי אחרים.
מחקר חדש של אוניברסיטת צפון מזרח וחוקרים מאוניברסיטת הרווארד הראה כי אנשים
שמתרגלים מדיטציה רחומים יותר.

 

5. זה יכול לעזור לך לרדת במשקל.

חוקרים מאונ' סן פרנסיסקו הוכיחו קשר בין מודעות עצמית לבין שליטה בהשמנת יתר והיכולת לרזות
ולרדת במשקל. מודעות היא דרך למקד את תשומת הלב לכל התחושות שאנו חווים. כאשר אנחנו
עושים מדיטציה בזמן שאנחנו אוכלים, אנחנו הופכים להיות מודעים יותר למה שאנו מכניסים לפה.

 

6. זה עשוי להקל על לחץ ו"סטרס".

מחקר שפורסם ע"י UC Davis Center for Mind and Brain הראה שלדיטציה והגברת המודעות העצמית,
השפעה ישירה של ירידה ברמות של הורמון הלחץ קורטיזול. הורמון זה מחולל שמות בבריאות ובמצב הנפשי. 

 

medtation-benefits-2 17. זה יכול לעזור לשפר את הציונים בלימודים.

מחקרים מראים שמדיטציה משפרת את ציוני המבחנים של תלמידים. רוצה שהילדים שלך יהיו תלמידים טובים יותר?
למה לא להראות להם איך לעשות מדיטציה?

 

8. זה משנה באופן חיובי את המוח, גם בזמן שלא שקועים במדיטציה.

מחקר מדהים מאונ' האווארד שכולל תצלומי הדמיה של המוח, מצביע על כך שעל ידי השתתפות בתכנית
מדיטציה בת שמונה שבועות בלבד, ניתן לשנות את האופן שבו המוח עובד גם כשלא שקועים במדיטציה. 

המוח הוא בדיוק כמו שריר שאותו מחזקים בפעילות גופנית: אם עושים מדיטציה כל יום,
זה משפיע על החיים בצורה חיובית.

 

9. זה עשוי לעזור להגן מפני מחלות.

מחקר שנעשה באונ' ויסקונסין במדיסון הראה כי אנשים שתרגלו מדיטציה מודעות
או עוסקים בפעילות גופנית, סובלים פחות מהצטננות לעומת אלו שלא. זו רק דוגמא אחת
ששופכת אור על ההשפעה של תרגול קבוע של מדיטציה על הבריאות ואיכות החיים.

medtation-benefits-cover 

 

תחום המחקר של ההשפעות המטיבות של המדיטציה על בריאות הגוף והנפש, של אנשים שחיים
בעולם המערבי רווי סטרס, הגירויים המסיחים את הדעת והאתגרים הרבים שבו רק בתחילתו. 
סביר להניח שצפויים לנו עוד גילויים מרתקים רבים בשנים הקרובות ושיותר ויותר אנשים יגלו את
ההשפעות המטיבות והמאזנות שיש למדיטציה על איכות החיים.

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה