6 אסטרטגיות של מצליחנים בהרזיה – ההבדלים בין הצלחה לכישלון

Rate this item
(1 Vote)

 מאת: ניר הדס

 

6 אסטרטגיות של מצליחנים בהרזיה – ההבדלים בין הצלחה לכישלון

כפי שרבים כבר יודעים, להצליח בהרזיה משמע לסגל הרגלים קבועים של אורח חיים בריא.
יתכן שההתחלה תהיה מאתגרת: למצוא את הדרך האישית, לבחור במזונות בריאים,
לנסות שיטות אימון שונות שיתנו תוצאות ולסגל את הדפוסים המנטאליים שידרבנו
ויתנו את הכוח להמשיך לנסות ולמצוא מה נכון ומתאים לכם אישית.

 

אך בהמשך, כשמתבהרת הדרך ונמצא המקצב האישי, ההרגלים החדשים נעשים קלים יותר ליישום,
המחסומים נופלים ביתר קלות ונבנה מומנטום של הצלחה. כשמגיעים לשם, עוברים את נקודת האיזון
הפנטסטית שבה יש תחושה של אנרגיה גוברת ושל כניסה ל: zone – להלך רוח של יכולת גוברת,
ביטחון ואמונה שלמה בהשגת יעדי ההרזיה שבדרך ולאיזון המשקל האידיאלי (שלך).

מי שמצליח לרזות ולשמור על משקל גוף מאוזן לאורך זמן, עושה זאת על ידי אימוץ הגישה המנטאלית
של המצליחנים. זהו "משחק אליפות" שמשחקים לאורך כל החיים.
מנצחים בו אלה שעושים את ההכנה הנכונה ושומרים על אסטרטגיה של הצלחה לאורך זמן.

אז מהם האסטרטגיות שמבדילות בין הצלחה בהרזיה לכישלון?

 

להציב יעדים קטנים

כדי להצליח במשחק כולו יש להצליח ממערכה למערכה.
במקום לראות את כל עשרות הקילוגרמים כ"הר גדול ומפחיד" שצריך לטפס עליו,
עדיף לראות את התמונה העכשווית של הקילו הבא. במקום לחשוב על ריצה של שעה,
אימון משקולות מפרך, תזונה עתירת ירקות, פחמימות מורכבות, חלבונים, דלת שומן טראנס, 
הרגלי וויסות סטרס.. וכך הלאה וכך הלאה, עדיף לראות את ההרגל הבריא הקטן הבא
לימים הקרובים וכשנגיע לשם, נמשיך להרגל הקטן הבא בתור.

אם נתרכז רק בהרזיה הכוללת, נסתכן בלהחמיץ את כל הניצחונות הקטנים שבדרך
ועל כך נאמר "החיים הם לא רק מימוש יעדים, הם בעיקר ההנאה שבדרך". 

 

הדרגה, מנוחה ופסקי זמן

כשמתחילים בהתלהבות, קל להגזים ולעשות יתר על המידה.
כולנו יודעים שכדי לרזות יש לצרוך פחות קלוריות ולהוציא מהן יותר בפעילות.
העניין ביותר מידי חוקים מחמירים, הוא ההתנגדות של הגוף לשינויים קיצוניים וההתנגדות המנטאלית ליותר מידי קושי.
כשמתכננים תוכנית פעולה להרזיה מוצלחת, מתכננים גם: ימי מנוחה, מרווחים מספיקים להתאוששות בין האימונים,
חטאים קטנים ומתוכננים. כשאנו משלבים בתוכנית ההרזיה גם הפוגות והנאות (גם בצורת קלוריות),
הגמישות והמתינות מבטיחות לנו הצלחה לאורך זמן.

 

לדעת לפרגן לעצמך

הכרזה פומבית על כוונות ומטרות, ידועה כמחזקת של התקדמות יציבה.
כל אחד זקוק לתמיכה והערכה, לכן חשוב לעדכן ולשתף אנשים "נחשבים" בסביבתנו הקרובה.
"הכרזה פומבית" על כוונות היא הכרזת אמון בעצמך ויצירה של סביבה תומכת.
אנשים מאמינים במי שמאמין בעצמו. לשתף ולהסתייע זה לפרגן לעצמך.

 

לגוון ולאתגר כל הזמן

להתחיל מיעדים קטנים, מוחשיים וברי השגה, זו אסטרטגית פתיחה נכונה.
לאורך זמן, כניסה לשגרה נטולת אתגרים חדשים מתחילה לשעמם ויכולה לגרום להאטה ועצירה בהתקדמות.
החלפת תוכנית אימון, פעילויות חדשות, תרגילים חדשים, שיטות אימון,
מזונות בריאים חדשים, דרכים חדשות ויצירתיות להכין את המזון וכיוצא בזה, שינויים וגיוון,
הם הדרך הבדוקה לגרום לגוף להמשיך להגיב ולנפש להמשיך לשמור על עניין והתלהבות.

 

מערכת יחסים של מודעות

זה אף פעם לא רק עניין של להשיל עודף משקל. זה אולי מתחיל בזה,
אבל כדי להצליח לאורך זמן, יש לפתח ולזכות "על הדרך" במתנת המודעות הגופנית.
מי שמצלחים לאזן את משקל גופו, הם אנשים מודעים לצורכי גופם, לאותותיו,
לכל סימן ומסר שהגוף מנסה לשדר ויודעים להקשיב וגם לשמוע את אלה ולהיענות במעשים.
גוף שמודעים לצרכיו, שמכירים בו ומקבלים אותו, הוא גוף שנענה ומתגמל אותנו באלף ואחת דרכים.

 

לראות את כל התמונה

ניתן להיות שחקני צוות וניתן להיות "סוליסטים". ניתן להיעזר ביותר או פחות תמיכה חיצונית.
ישנן דרכים רבות להצלחה, אבל דבר אחד תמיד יחזור על עצמו בכל סיפורי ההצלחה של הרזיה.
מרזים מצליחנים תמיד יספרו שבמקביל להצרת ההיקפים, השתפרו הבריאות, ההרגשה הכללית,
דימוי הגוף, הביטחון העצמי וככלל, תחושת היכולת האישית וההצלחה בכל דבר בחיים.

 

אנשים מתחילים מרצון לרזות ומגלים שכל החיים השתנו לטובה וללא היכר.
תמיד נגלה שבנוסף לשינויים בהיקפים ובמראה החיצוני, נוספו הנאה,
חיוניות ותחושת יכולת אישית לכל התחומים בחיינו, ותמיד נגלה שנוספה לחיינו הרבה מאד שמחה.

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה