סוד התנועות המורכבות - איך לשרוף יותר קלוריות ושומנים

שריפת שומנים- מפתחות להצלחה- מס'4
פעילות גופנית אפקטיבית - מס' 4



סוד התנועות המורכבות - איך לשרוף יותר קלוריות ושומנים
מאת: ניר הדס   03/01/2013

 

 


whole-exercise-1כאשר אנו מעוניינים להעלות את חילוף החומרים של הגוף ולשרוף יותר קלוריות ושומנים
במשך כל היממה, לרזות ולהצר היקפים, או לחילופין לייעל ולהתמיד באיזון משקל הגוף,
טוב נעשה אם נכלול בפעילות הגופנית שלנו את מרכיב אימון הכוח ככלל ונדגיש בו
את התנועות המורכבות בפרט.

 

כדאי לציין שההתייחסות לאימון גופני אפקטיבי אינה רק במימד של הגברת חילוף החומרים
ושרפת שומנים, אלא מקיימת את אורח החיים הבריא, שבו כל המערכות עובדות בתפוקה מלאה
והגוף והנפש מקבלים את כל צרכיהן ומשיבים לנו בבריאות ובהרגשה טובה.

כדאי גם לזכור, שיחד עם העובדה שאימון הכוח מעלה את חילוף החומרים במנוחה ושורף יותר
קלוריות 24 שעות ביממה, כמפורט בכתבה: "להעלות את חילוף החומרים במנוחה" ,
הוא משפיע לטובה על בריאותנו בדרכים רבות.

 

כמה מהשפעות במורכות אלה הן: חיזוק וירידה בסכנה לפציעות, יציבה משופרת והטבה
בבעיות אורטופדיות והכאבים הנלווים להן, חיזוק מסת העצם וירידה בסיכויי התחלואה
באוסטיאופורוזיס, חיזוק הלב, הגמשת כלי דם וירידה בסכנת התחלואה במחלות לב וכלי דם,
אפשרות לשנות את פרופורציות הגוף, הטבה בדימוי הגוף והביטחון העצמי ועוד.

whole-exercise-3נזכיר גם שאימון הכוח מגביר את חילוף החומרים במנוחה (מטבוליזם קבוע) הפועל כל הזמן,
גם בזמן השינה וללא קשר בהכרח לתנועה, בעוד האימון האירובי מגביר את חילוף החומרים
המשתנה (מטבוליזם נוסף). יחד הם מהווים את צמד הכוחות המשלים והצרוף האידיאלי
של פעילות גופנית אפקטיבית ששורפת שומנים.

 

לאימון כוח יעיל יש כמה עקרונות חשובים ואחד החשובים שבהם, הוא השימוש בתנועות מורכבות.
תנועות מורכבות הן אלה שכוללות מקסימום מערכות של שרירים גדולים בתנועה אחת
ולכן הן הטובות ביותר להעלאת חילוף החומרים ושרפת שומן.

 

כזכור כ: 80% משרפת הקלוריות בגוף מתרחשת ברקמת השריר והמשמעות לעניינינו היא
שככול שיותר מערכות שריר גדולות מופעלות באימון,  מתגבר חילוף החומרים
והתהליך של שריפת שומנים.

יתרון משמעותי נוסף להרבה אנשים בביצוע תנועות מורכבות, הוא החסכון בזמן.
מכיוון שבתנועה אחת מופעלים הרבה שרירים, אפשר לאמן ולחזק את
כל שרירי הגוף במספר תנועות מועט ובזמן אימון קצר.

עוד יתרון של אימון בתנועות מורכבות, הוא היותם תנועות טבעיות.
whole-exercise-4מכיוון שאלו תנועות זהות או דומות לאלה שעשינו בחיים בטבע לאורך האבולוציה,
הן התנועות הנחוצות ביותר לגוף. הגוף זוכר אותן, "מתגעגע" לתחושתם וכשאנו נענים
לצורך הטבעי, הגוף "מודה" לנו בתחושה טובה וביעילות מירבת של התחזקות
והגברה מהירה של חילוף החומרים.

 

תנועות מורכבות הן גם אלה שמהיותן טבעיות לגוף, הן המפעילות את השרירים הפנימיים
המכונים "שרירי ליבה" שחשובים ביותר לבריאות, ליציבה וכמובן להגברת היעילות
של שרפת שומן ומטבוליזם אפקטיבי.

 

קצרה היריעה במאמר זה, להרחבת אופן הביצוע של התנועות המורכבות. אפשר לקבל
את כל התרגילים שמצולמים ומוסברים בדרך המקצועית ביותר - בספר "התרופה המודרנית".

 

ניתן גם להצטרף  לערוץ ה: You Tube של "טוב לי בגופי" ולצפות בהדגמות של חלק מהתרגילים.

 

התנועות המורכבות הן: שפיפה (סקוואט) ו/או מכרעים- לפלג הגוף התחתון,
משיכה, לחיצה והנפה- לפלג הגוף העליון וחיזוק הבטן והגב התחתון- למרכז הגוף.

כלומר, בחמש עד שש תנועות ניתן "לכסות" ביעילות את כל שרירי הגוף,
בלי צורך של ממש לבודד קבוצות שרירים קטנות יותר ולבצע הרבה מאוד תנועות.

 

זהו סוד התנועות המורכבות - יעילות מרבית בחיזוק הגוף והגברת קצב שרפת הקלוריות והשומנים,
תמיכה בהרזיה והצרת היקפים, שמירה על משקל גוף מאוזן לאורך זמן ואימון קצר אפקטיבי וחסכוני בזמן
.

ebook cover 

 

** לקבלת כל עשרת העקרונות החיוניים להצלחה באימון גופני,
     כנסו לקישור הבא הורידו בחינם את הספרון - "אימון גופני אפקטיבי - איך להגיע לתוצאות"

 

 

 

 

 

                                     

 

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה