מה כדאי לאכול כשעייפים 7 מזונות להגברת האנרגיה והריכוז

מה כדאי לאכול כשעייפים או בזמן נפילת אנרגיה וקושי להתרכז ולהתמקד?

 

מה כדאי לאכול כשעייפים - 7 מזונות להגברת האנרגיה, הריכוז והמיקוד 

 

לשמור על ריכוז ומיקוד בשעות אחר הצהריים שבסוף יום עבודה, כשבאה "נפילת האנרגיה" המוכרת,
זה אתגר מעשי לרבים. 
כשמאגרי האנרגיה במוח מתרוקנים, הדבר הבא זה הרגשה של ערפול,
חוסר מרץ, קושי להתרכז בדברים רציניים וקלות דעת שמתלווה לאלה, אפשרית גם כן.
זה לא מצב אידיאלי לסיים דוח חשוב או להעלות מצגת בפני ההנהלה.

 

boosting consentration foods avocadoפטרישיה באנן (Patricia Bannan M.S., R.D ) מחברת הספר Eat Right When Time is Tight ,
ממליצה על מזונות שנותנים דלק לגוף ולמוח, להגברה של מיקוד, זיכרון וריכוז. 
מזונות אלה מכילים
אבות מזון חיוניים, כמו סיבים תזונתיים (שמרגיעים רעב ומאפשרים לחשוב 
על דברים אחרים מלבד אוכל)
וחומצות שומן חיוניות (שמחזקות את הפעילות העצבית של המוח).

 

 

הנה 7 מזונות מועדפים - מה כדאי לאכול כש"עייפות אחר הצהריים" מכה בך:

 

 

1. אבוקדו

כן נכון, הוא מכיל שומן, אבל זה הוא השומן החיוני, זה שמאפשר את התפקוד המיטבי של המוח,
מקטין את הצטברות הפלאק על דפנות כלי הדם וכך משפר את אספקת הדם לגוף כולו ולמוח כמובן.

boosting consentration foods yogurtבונוס – אבוקדו עשיר בסיבים תזונתיים התורמים להפחתת תחושת הרעב.

 

 

2. יוגורט

השילוב של החלבון והסידן שביוגורט תורם לריכוז. ע"פ Amy Jamieson-Petonic, Med,RD ,
מחקרים מראים שחומצת האמינו טירוזין המצויה ביוגורט ואחראית ליצור המוליכים העצביים:
דופמין ונוראדרנלין, משפרת את הערנות ואת הזיכרון.

 

 

boosting consentration foods banana3. בננה

אכילת בננות עזרה לסטודנטים ללמוד טוב יותר ולשפר את הציונים במבחנים ע"פ מחקר .
ד"ר באנן מציינת את הרמות הגבוהות של אשלגן, מגנזיום, ויטמין  C וסיבים תזונתיים שבבננה,
כסיבה להיותה פצצה לשיפור הזיכרון. אולי חשובה עוד יותר, היא אומרת, העובדה שבננה מכילה
את הוויטמין B6 , שעוזר למוח לייצר סרטונין, נוראפינפרין ודופמין, שלושתם תומכים ביכולת הריכוז.

 

 

4. תה

אין זה סוד שקפאין הוא חומר מעורר. בעוד קפה, שוקולד מריר ומשקאות אנרגיה מכילים כמויות משתנות
boosting consentration foods teaשל קפאין, תה יכול לעזור ממש לשפר את בהירות המחשבה. בנוסף התה מעכב דמנציה של המוח .
בהשוואה לקפאין מקפה מכיל התה חומצת אמינו ייחודית 
(L-Theanine ) שמגבירה ערנות,
את זמן התגובה ואת יכולת הזיכרון.

 

 

5. ירקות עליים ירוקים

זה אולי סעיף פחות מלהיב למראית עין, אך ירקות עליים ירוקים הם מהירקות המועילים ביותר שיש.
הם "מפוצצים" בחומרים אנטיאוקסידנטים, בכללם וויטמין C , E ו: A.
למעשה מחקר שהתפרסם בנירולוגיה, הראה שאנשים שצרכו שנים או יותר מנות יומיות של ירקות,
בעיקר עליים ירוקים, היו בעלי פוקוס מנטאלי מקביל לאנשים הצעירים מהם בחמש שנים.  

boosting consentration foods spinach 

 

6. ביצים

ביצים הם מזון על, בכל הנוגע להמרצת המוח. הן מכילות את תשעת חומצות האמינו החיוניות
(חיוניות, משום שהגוף לא יכול ליצר אותן בעצמו, אך המוח זקוק להן), ועמוסות באבות מזון. ואל תזרקו
את החלמון (הצהוב) הוא מכיל כולין ולוטין, שחשובים ביותר לזיכרון, למחשבה בהירה
ותפקודים קוגניטיביים בכלל. אנשים בעלי רמות גבוהות של לוטין, 
הראו יכולת עדיפה לעבד נתונים במהירות.

 

 

boosting consentration foods eggs7. סלמון

המוח זקוק לחומצות השומן אומגה 3 כדי לחזק את הקשרים בין תאי המוח (הגוף לא יכול לייצר
את חומצות השומן החיוניות האלה בעצמו). האומגה 3 שבסלמון ממלאת תפקיד חשוב בשימור הזיכרון
וקושרה מחקרית לסיכון נמוך יותר ללקות בדמנציה ושבץ מוחי. למעשה חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה
קבעו שהסוג המסוים של חמצות השומן אומגה 3 שמצוי בסלמון, מקטין את הסיכון למחלת האלצהיימר.

 

 

במקרים רבים אנשים נוטים להימשך לפחמימות הפשוטות, אלה המכילות הרבה סוכר,
שנכנסות במהירות 
למחזור הדם ונותנות תחושת מרץ מידית. זוהי עלייה וקוץ בה,
או בניסוח פשוט יותר - זו טעות!


הסיבה שבגללה להעדיף מזונות המכילים סוכרים פשוטים זה לא מומלץ, היא שכמו שהפחמימחות הפשוטות 
מעלות את האנרגיה במהירות כך היא נופלת במהירות לאחר כ 20-30 דק'. הדבר הבא, הוא שוב נפילה 
באנרגיה ושוב השתוקקות לסוכרים פשוטים.

boosting consentration foods salmon

 

הבעייתיות של דפוסי ההרגל הזה מובנת ורוב האנשים כבר מבינים את הקשר בינה ובין הבעיות הבריאותיות
שהיא מעודדות (סוכרת ועוד) וכן את ההשלכות על הגברת הסיכויים להשמנת יתר ועל קושי להצליח בהרזיה.  

 

 

המזונות שמובאים בכתבה הם אלה שכדאי לאכול, משום שהם משחררים את האנרגיה לאורך זמן,
מייעלים את הניצול שלה (ולכן לא נכנסים למאגרי השומן כשנאכלים במידה) ובנוסף, מכילים שפע - 
כל טוב של אבות מזון שמשפרים את בריאות ואת תפקודי הגוף והמוח השונים.

 

אפשר לקחת מהמזונות האלה אתכם לעבודה ולהשתמש בהם לארוחת ביניים קלה וממריצה. 
הם טובים גם לבית ולכל עת, ומצטיינים ביכולתם לתת לנו זריקת אנרגיה ולחדד את הריכוז, 
להגביר את המיקוד ואת היכולות הקוגניטיביות. 

 

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה