לחזק את האופטימיות - לבריאות טובה יותר וחיים ארוכים

דרכים מעשיות לחיזוק האופטימיות

 

גם אתם יכולים להיות אופטימיים - לבריאות טובה יותר וחיים ארוכים 

 

אנשים אופטימיים בדרך כלל מצליחים יותר מהפסימיים, מעסקים ועד למערכות יחסים
וכנראה גם כיף להם יותר. עכשיו קיימות הוכחות מדעיות כי אופטימיסטים הם
בריאים יותר וחיים יותר זמן .
 
במחקר שנערך לאחרונה בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד, 
נמצא כי לאופטימיסטים יש עד 50% פחות סיכון ללקות בהתקף לב, שבץ, 
או אירוע לב וכלי דם אחר מאשר בני גילם הפחות אופטימיים.

 

Optimism Boost for Good Life 1האם נולדים אופטימיים ?

 

אנשים רבים מאמינים כי השקפות או נטיות, תהייה עגומות או שטופות שמחת חיים, הם משהו
שפשוט נולדים איתו. במידה מסוימת, זה נכון ,מוחו של אדם נוטה להיות מחווט לעבר אופטימיות
או פסימיות, אבל נטיות אלו מחוזקות על ידי הרגלים נפשיים. 
במחקר נמצא שעל ידי שינוי אופן
החשיבה ודרך הפעולה בחיים, אפשר לשנות את האופי!

 

לאמן את המוח

 

הנה איך ניתן לאמן את עצמנו להיות אופטימיים יותר באמצעות רגשות חיוביים וחוויות. 
מה גורם לנו להרגיש טוב? מחקרים מראים שאנשים מפגינים בריאות נפשית, כאשר רגשות חיוביים,
כמו תקווה, שמחה, פליאה והכרת תודה עולים על רגשות שליליים, כמו כעס, פחד, עצב ובושה,
ביחס של שלוש לאחד.

 

מובן שאי אפשר לחסל את כל הבעיות ושליליות בחיים, אך ניתן לקזז אותם עם היצע נרחב
של דברים שגורמים לך להרגיש טוב. 
תחשבו על דברים פשוטים שגורמים לכם להלך רוח חיובי.
אולי זה ליטוף בעל חיים, האזנה למוסיקה, עבודה בגינה, טיול, או לפגוש חברה לכוס קפה.
כדאי לעשות מאמץ כדי לכלול כמה מהדברים האלה בשגרה היומית וכן ניתן לרשום את
החוויות החיוביות במחברת כדי לחזק אותם .

 

לחיות בהווה

 

ישנם ראיות שהגדלת המודעות במדיטציה, באמצעות תרגול שבו הופכם למודעים יותר לתחושות,
למחשבות ולרגשות, ללא שיפוט, לא רק שהינה מרגיעה, אלא גם מגבירה את היכולת לרסן את השליליות.

 

מה לעשות:

 

קחו 10 -15 דקות שלל הפסקה כמה פעמים ביום. כבו את הטלפון, סגרו את הדלת, או צאו לטיול בחוץ.
הקדישו את הזמן הזה כדי לשים לב לתחושות למחשבות ולרגשות שעולים בגוף ובנפש.
אם עולות מחשבות מטרידות, אין להתעכב עליהם, יש לתת להם פשוט לחלוף.

לאחר הוספת מדיטציית מודעות לשגרה, רוב האנשים מגלים שהם מסוגלים להתמודד
בצורה יעילה יותר עם ​​בעיות ודאגות .

 

להתנהג כמו אופטימיסט

 

מחקרים מראים שהפעלת השרירים המשמשים לחיוך, על ידי החזקת עיפרון בין השיניים הקדמיות למשל,
יכולה לשפר את מצב הרוח. באותו אופן, אימוץ דפוסי ההתנהגות של אופטימיות, גם אם הם
אינם טבעיים בהתחלה, יקדמו אותנו מאוד לקראת טיפוח אופי של שמחת חיים.

 

Optimism Boost for Good Life 2נסו את הפעולות הבאות:

 

תנו לעצמכם הזדמנות  

 

האופטימיסטים לא מפחדים לקחת סיכונים או לנסות דברים.
תוצאות לא מוצלחות נוטות להיתפס כחוויות למידה ולא ככישלונות שהאופטימיסטים
מגיבים להם בלנסות שוב. לדוגמה: הגישו מועמדות לעבודת החלומות שלכם.
אם לא תקבלו אותה תהיו מאוכזבים אבל תלמדו מהתהליך, כך שתוכלו לנסות שוב.

 

היו גמישים יותר 

 

לעשות משהו חדש, גם אם זה דבר קטן כמו לבחור מסלול שונה לריצת הבוקר, או לשוחח
עם שכן שבדרך כלל עוברים לידו בהנהון ראש. כל שינוי חיובי בשגרה, לא משנה כמה קטן,
עוזר לאמן את המוח ובונה את הגמישות ויצירתיות המאפיינת את האופטימיסטים.

 

קחו פיקוד 

 

אופטימיסטים נוטים להרגיש תחושה של שליטה על חייהם, אשר הוכחה כמפחיתה את הלחץ
ובעלת יתרונות בריאותיים נוספים. הטוב ביותר, הוא להעצים את תחושת השליטה בצעדים קטנים.
לדוגמה: אם אתם רוצים פחות הפרעות בזמן העבודה, אתם יכולים להתחיל על ידי ריסון
מספר הפעמים שאתם בדוקים את הדואר אלקטרוני. קבעו זמנים ספציפיים
כדי לבדוק אותו ואל תסתכלו בו בכל זמן אחר.

חשוב להכיר בכל התקדמות קטנה, כדי שתוכלו להרגיש ביטחון לבצע שינויים נוספים
שיעזרו לכם להרגיש יותר בשליטה.

 

אופטימיסטים נוטים ל:

 

פרואקטיביות - הם פועלים יוזמים ועושים דברים.

התמדה - הם ממוקדי מטרה ומנסים שוב לאחר כישלון.

יצירתיות - אם גישה אחת נכשלה, הם מוצאים אחת אחרת.

ביטחון עצמי - הם מצפים שהדברים יסתדרו לטובה בטווח הארוך .

גישה חיובית - האופטימיסטים נוטים להבחין ולהתמקד יותר בדברים החיוביים בחייהם,
כגון חוויות חיוביות והזדמנויות מתגמלות, מאשר בדברים השליליים.

 

 

מקורות –    www.RainyBrainSunnyBrain.com

Elaine Fox, PhD, director of the Affective Neuroscience Laboratory in the department of psychology
 at the University of EssexColchesterUK. author of
Rainy Brain, Sunny Brain: How to Retrain Your Brain to Overcome Pessimism and Achieve a More Positive Outlook

 

 

כל אלה שבים ומחזקים את הגישה שאופטימיות היא עניין של בחירה! כולנו נולדים עם נטיות כאלה ואחרות,
אבל ההשפעה הסביבתית היא גדולה ורבה ומכאן שיש ביכולתנו לפעול עצמאית לשינוי הגישה שלנו בחיים
ודרך הבחירות והפעולות המעשיות שלנו, לשנות את הכימיה של מוחנו ואת האטמוספרה של חיינו.  

 

 

 

 

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה