חיזוק, תמיכה, רוגע ושלווה באמצעות הרפלקסולוגיה

איך משיגים תמיכה,חיזוק,שלווה ורוגע באמצעות רפלקסולוגיה?

כתבה מאת: הדס ארליך

כמה חוזק, אצילות ותעצומות נפש צריך כדי לעבור בשלווה את הימים הלא פשוטים שאנו נמצאים בהם,
כמה חזקים אנו צריכים להיות למען הסביבה הקרובה לנו ולמעגלים הרחוקים עוד יותר מאתנו,
אבל לא פחות מכך אנו צריכים להיות חזקים בעיקר בשביל עצמנו.

בסוף הכתבה טכניקות הרפיה, לרוגע ושלווה בדרך הפשוטה ביותר
לעזור למשפחתך, חבריך ואפילו לעצמך דרך כפות הרגליים!

אבל בואו קודם כל נבין מה קורה לנו.
ראשית אנו חווים תגובה רגשית חזקה שגורמת לשרשרת של תגובות מתח בגוף,
ידוע זה מכבר כי אנו זקוקים למתח אבל במינון הנכון,שהרי בלעדיו לא היינו קיימים.

 

במצב של מתח נפשי קיימים 3 שלבים:

שלב ההתראה
הורמון
ACTH  מופרש במוח ומתחיל את כל השינויים הגופניים. מאפיינים:

-         עלייה בקצב הלב

-         קצב הנשימה מתגבר, קצב ההזעה מתגבר כדי לקרר את הגוף.

-         כמות הגלוקוז בדם עולה.

-         פעילות מערכת העיכול יורדת בצורה דרמטית, במידה והאדם אכל ארוחה כבדה לפני, המזון לא יעוכל בקיבה במשך שעות.

 

שלב ההתנגדות  – 

-         בשלב הזה מופרשים מבלוטת האדרנל: ההורמונים – קורטיזול וקורטיקוסטרואידים אחרים כמו אדרנלין ונוראדרנלין.

-         רמות הנתרן עולות ואיתן גם לחץ הדם.

-         תגובת מערכת החיסון עולה כדי להגן על הגוף

 

שלב התשישות
אם שלב זה מתמשך זה השלב שמוביל למחלות, אם המתח הינו נקודתי הדבר גורם רק לנכונות של הגוף.

-         חשיפה למחלות בגלל שחיקה של מערכת החיסון שכל הזמן בעוררות.

במצב של מתח נפשי הכי חשוב איך אנו מתמודדים איתו ולא האם הוא קיים!

 

ממה להימנע במצבים של מתח נפשי:

-         צפייה מרובה בטלוויזיה (מעל 3 שעות)

-         תוקפנות

-         אכילה לא מבוקרת

-         לקיחת תרופות

-         עישון וכל סוגי ההתמכרויות

קיימות שיטות שונות להתמודדות עם המתח הנפשי, אדגים לכם בעזרת התמונה דרך שבה ניתן באמצעות הרפלקסולוגיה להפוך את ההרפיה לחוויה, כבר מעצם המגע.

לא מעט שואלים אותי: הדס, ואם אין לי פרטנר לטיפול, האם עדיין אפקטיבי?

התשובה שלי: אפשרי בהחלט, אבל תמיד האפקטיביות טובה יותר בשניים, המגע והאנרגיות שונים.

להלן הטיפול הביתי
-         חשוב לציין, בקליניקה כאשר מגיע מטופל בונים לו אסטרטגיית טיפול רחבה, הטיפול המונחה בכתבה זו יכול להוביל לרגיעה נפלאה, אך לא במצבי דחק כרוניים וקשים.
-         מומלץ להשתמש בשמן שקדים. (אם אין, כל קרם רגליים שיש בבית גם ישרת את המטרה)

  • ראשית להתחבר למטופל, לגעת בשתי כפות הידיים כל יד ברגל מקבילה, נגיעות מחבקות, עוטפות וחזקות. מעצם המגע כבר יש הרפיה אצל המטופל.
  • נתחיל מהבוהן הגדולה - צבע לבן, סיבובים עם כוון השעון -  ולחיצות קלות.
  • נעבור לבלוטת התריס - צבע צהוב, נעסה בעדינות את המקום.
  • בלוטת האדרנל - צבע כחול, לעסות עם כוון השעון ולחיצות במקום שלוש פעמים ולחיצה אחת ממושכת.
  • לבלב – צבע אדום, לחיצות וסיבובים, אם המקום נוקשה ללחוץ מספר פעמים ולחיצה אחת ממושכת.
  • קנה נשימה – צבע כתום משיכות מכוון הבהונות לכוון העקב מספר פעמים.
  • ריאות -  צבע תכלת, לעסות עם כוון השעון וטכניקה נוספת לצייר קרניים של שמש מבסיס מיקום הריאות.
  • כבד – צבע ירוק, נעסה נגד כוון השעון ומספר פעמים. (רק ברגל ימין)
  • כליות – צבע טורקיז, נעסה הרבה פעמים עם כוון השעון.
  • צוואר וחגורת הכתפיים - צבע חום, נעסה מתחת לבהונות מהבוהן הגדולה ועד הקטנה מספר פעמים.
  • מקלעת השמש (אמנם לא איבר, אך נקודה זו מוסיפה בטחון ואנרגיה) – צבע סגול, לחיצה ממושכת ועיסוי עם כוון השעון.


בהצלחה, מאחלת ימים של שקט,

וכמובן, כל שאלה תתקבל באהבה!

 הדס ארליך - 
רפלקסולוגית בכירה,מטפלת בפרחי באך וארומתרפיה
לדף של הדס

חדשות - חם באתר !

 

סנסה