איך לקבל יותר תוצאות מאימון גופני - 8 הסודות לאפקטיביות שיא

איך לקבל יותר תוצאות מאימון גופני - 8 הסודות לאפקטיביות שיא


sensa fitness and energy

לקבל יותר תוצאות מאימון גופני - 8 מפתחות הזהב של לאפקטיביות שיא
מאת: ניר הדס - מאמן כושר ובריאות בכיר ומאסטר כושר הוליסטי


בוודאי לא תופתעו אם אפתח ואומר: שיותר מידי אנשים מתקשים להגיע לתוצאות מאימון גופני, 

שיותר מידי אנשים מתקשים להתמיד בפעילות גופנית ושהרבה יותר מידי אנשים מתקשים
ואפילו סובלים מאימון גופני. מצער שרבים מידי עדיין, מוותרים על כל "העסק"
ופשוט אינם מתאמנים.


זה הכאב שראיתי מאז, האתגר ששמתי לנגד עיני בחיי המקצועיים, המסע בן עשרות השנים

בהן אני מנסה לשנות את המאזן במשהו, מנסה להכניס יותר אנשים למעגל האנשים הפעילים. 
יחד עם החזון שתמיד ראיתי לנגד עיני, שניתן גם לממש לתוצאות מעולות מפעילות גופנית,
ולא רק, אלא שניתן גם ליהנות מאימון גופני ותנועה ולשמר את אורח החיים הפעיל ברצון ובשמחה.

לאורך כל שנות ניסיוני בתחום, ובזכות מאות ואלפי המתאמנים שזכיתי לאמן לאורך השנים,
רק הלכה וגברה תחושת השליחות להשפיע ולראות יותר אנשים שנהנים מברכות הכושר
וגם נהנים בזמן האימון הגופני עצמו. אנשים שלא צריכים לסבול למען הגשמת כל אותן מטרות מוכרות: 
של חיזוק הגוף והבריאות, הדימוי העצמי, ההרגשה הטובה, וכמובן גם חיטוב גוף נאה ואנרגטי,
שחילוף החומרים שלו מיטבי (והחיוניות הנובעת מזה) שעוזר לשרוף יותר קלוריות ושומנים מיותרים. 

אנשים ש"חורקים שיניים" וסובלים על מנת להיות בכושר, ובכל זאת מצליחים איכשהו להתמיד בפעילות,
זה סיפור אחד. אך בעיני השליחות הגדולה, תמיד הייתה איך לשנות את הגישה של כל אותם אנשים
שלא מצליחים להתמיד, או שלגמרי וויתרו על הסיכוי להצליח להיכנס לכושר ובריאות טובה. 
אנשים שעדיין נאחזים בכל אותם תירוצים מוכרים, שמזמן כבר ידעתי לייחס לגורם אחד מרכזי
והוא, שבשורה התחתונה... כולנו בורחים מכאב וכמהים לעונג.

כבר מזמן הבנתי שהסיפור (שאני עוקב אחר התרחשותו כמעט כל חיי),
הוא כבר לא המחסור בידע ובהמלצות מקצועיות, שפעילות גופנית יפה לבריאות וכולי,
שהסיפור בימינו השתנה מאז שנות השבעים והשמונים של המאה שעברה,
ושבימינו הוא כזה שלמרות שכמעט כולם כבר מודעים ליתרונות ולתועלות הפעילות הגופנית,
כל עוד זה קשה מידי, משעמם מידי, או גורם לאי נוחות, לקושי ואפילו לסבל של ממש לרבים
(עדיין מעל 50% מעם ישראל ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה),
במצב הזה עבורם... זה פשוט לא יקרה.

עוד מנעורי זהיתי אינסטנקטיבית, שפעילות גופנית אמורה להיות טבעית, קלה ומהנה,
שזה טבענו המולד האמיתי. שהסבל והטראומה שכה רבים מייחסים לאימון גופני,
הם תוצאה ישירה של פעילות גופנית לא טבעית, הנעשית בתנאים לא טבעיים,
ובאמצעים שאינם טבעיים לנו. 

אך טבעי הוא שכך המצב, כשרובנו חיים בניתוק מהטבע כמעט לחלוטין, מושפעים מתחלואי
העולם המודרני שרק הולכים ומחמירים, יושבים בכורסאות, במכוניות ומול מסכים,
ואז רוצים (או באים למאמני כושר כמוני) לאזן את זה בשני אימונים בשבוע למשל. 

פועל יוצא מכל זה, מבלי להלאות אתכם כרגע בסיפור האישי שלי (מבטיח לספר אותו בהזדמנות),
של הדרך הארוכה והמאתגרת בה הלכתי על מנת "לפצח" את סוד יכולת ההנאה מפעילות,
ואת סודות היכולת הפרקטית להגיע למקסימום של תוצאות, בה 
הגעתי לאותם עקרונות ליעילות
מקסימאלית ולקלות בהתמדה, עד לפתרון המושלם (עבור רבים) שאציג כאן היום.  
 
עכשיו, ששיטת "סנסה - כושר ואנרגיה" שלי יצאה לאור וכבר משנה את חיי רבים לטובה, 

הרי תמצית 8 הסיבות לאפקטיביות השיא של השיטה 
ואיך היא משנה מהיסוד 
את כל מה שהתרגלנו לצפות לקבל משיטת כושר כלשהיא:

 

8 הסודות לאפקטיביות השיא בשיטת "סנסה - כושר ואנרגיה":

 
1. סוד "
אפקט התחושה"

זה הוא, שמאפשר להגיע לגירוי טונוס השרירים המקסימאלי ולגרום להתחזקותם במהירות ובעצמה,
ומשם גם לחילוף חומרים כללי מיטבי ולשרפת קלוריות ושומנים מיותרים מואצת וקלה.
על מהות אפקט התחושה, שכל ספורטאי מצליח מכיר באינסטינקט ומיישם בביצועיו,
שעד היום לא הוסבר בעיני כראוי ברבים, אני מדבר מיד בפתיחת הסרטון בקישור בסוף הכתבה.

יש דברים שעדיף לראות, או טוב עוד יותר, זה לחוות אותם אישית.
דברים שאלף מילים לא ימחישו באופן מדוייק. תחושה גופנית היא בוודאי מהדברים האלה. 
עדיין במילים, הסוד הגדול בעקרון "אפקט התחושה", הוא במקום לעשות "סתם" תנועות ללא מודעות,
זה לעשות את התנועות במודעות ובמיקוד מקסימאליים. 
ככה הופכת כל תנועה לאפקטיבית ביותר, במתן גירוי "פקודת" החיזוק לשרירים.

 

2. סוד המודעות השלמה לגוף ולנשימה

המיקוד באפקט התחושה של הסעיף הראשון, מתחיל במודעות לגוף.
את המודעות השלמה לכל הגוף כולו, הכי קל למצוא (בתוך כל סערות הנפש והמחשבות הרגילות)
דרך "שער המודעות לנשימה". המודעות לנשימה ולתחושות הגוף, מבטלות לחלוטין את הצורך
בנוסחאות ושעוני דופק וקלוריות למינהן, כי הן נותנות לגוף לבטא את חוכמתו הקדמונית.
יש דברים שהגוף יודע מעצמו, והרבה יותר טוב מאיתנו, על כל התיאוריות הידע והשכל הלוגי שלנו,
שאנחנו כה דבקים בהם ולפעמים מתקשים לשחרר (או לפעמים אפילו לא מאמינים שיש "מקום אחר").

לדוגמה: דמיינו לעצמכם מישהו ש"חושב על לרקוד" ולכן נראה כמו "קלוץ" שרוקד מכאנית,
מול מישהו אחר, שיודע לשחרר את המחשבות שלו ונותן לקצב ולגוף להוביל אותו ולזרום בתנועה.
באותו אופן, אנשים שלומדים לשחרר ולסמוך על גופם בזמן אימון גופני, הופכים ל"בעלי הבית"
של עצמם במובן חוכמת הגוף ו"נגמלים" מהתלות בגורמים ובכללים הסתמיים, הבלתי אישיים. 

 

3. סוד התנועות הטבעיות

אלה הן תנועות הליבה הקדמוניות שביצענו משחר התפתחותנו כמין אנושי.
הן מבוצעות בעיקר ללא מכשירים וללא אביזרים, ומעוררות את הגוף להגיב ביתר עצמה.
הגוף "זוכר" את התנועות האלה, הצרובות עדיין לכולנו בגנים, שלא השתנו במהירות
בה השתנה אורך החיים. האבולוציה עובדת לאט יחסית ומתקשה להדביק את קצב השינוי
המואץ של אורח החיים המודרני, בעיקר בכ:200 השנים האחרונות מאז המהפכה התעשייתית.  

זו הסיבה שהגוף מגיב לתנועות אלה בשיא העצמה ובשיא התמורה של חיזוק והגברת טונוס השרירים,
ששורפים מצידם בעקבות זה, יותר קלוריות ושומנים עודפים במהלך כל היממה.
במונחים מקצועיים, אנו מדברים על הגברת חילוף החומרים (ורמות האנרגיה במקביל לזה תמיד!)
הקבוע של הגוף. 
אותן תנועות טבעיות שצרובות עדיין בדי. אן. אי. שלנו משחר הימים,
גורמות לגוף להתחזק ולהגביר את חילוף החומרים הקבוע שלו ביתר שאת.

 

4. סוד המיקוד המקסימאלי למקסימום של תוצאות

המיקוד שבבסיס השיטה, אותו אנו מכנים כאמור בשפה הפנימית "אפקט התחושה"
הופך כל תנועה לאפקטיבית פי כמה מונים.
אנשים שמנסים להתאמן ולא רואים ברכה בעמלם, למרות שלכאורה הם מבצעים את כל מה
ש"צריך" ומומלץ, כמעט בוודאות יכולים לזקוף את הכשלון הזה, למחסור של אותה יכולת
לגייס את "לייזר המיקוד האבסוליטי" לתחושת התנועה בזמן האימון הגופני.

אם אתם מוצאים את עצמכם בשורות אלה, אל תיפול רוחכם. מעטים הם השולטים באמת
ביכולת התחושה האבסולוטית, רוב המתאמנים נמצאים איפשהו על הסקאלה, בין חוסר יעילות
אימונית מוחלטת, ליעילות חלקית (כדי לומר לכם את הדבר זה, קיבלו שורות אלה סעיף משלהן). 

לכן אותו "אפקט התחושה", הוא השיעור הראשון בלימוד השיטה. ממנו נובעות כל שאר הברכות
המתגלות בהמשך למתאמנים. מאלה שציפו להן וגם מאלה שאפילו לא חלמו לייחס לאימון גופני.
 


5. נוחות אישית מירבית ומעשיות פרקטית 

אימוני כושר קצרים וממוקדים שניתנתים לביצוע ללא תלות בגורמים ובתנאים חיצוניים,
שניתן לבצע בכל מקום וזמן שנוחים למתאמן, דרך ההדרכות הניתנות לצפייה מהמחשב או הנייד,
הופכים אותם למושלמים להתאמה לצרכים ולהעדפות האישיות.
בכך נפתרות מרבית הבעיות והקשיים של מי שלא מצאו את מקומם עד כה, במסגרות המוכרות.
(כל הפרטים על מבנה ההדרכות ואיך זה עובד מעשית, בקישור האמור שבסוף הכתבה)

 

6. מקסימום תוצאות במינימום של זמן

אין זה סוד שכולנו שואפים לתוצאות מהירות ולסיפוק מידי. זה טבע האדם.
אם נתחשב בטבע הזה שלנו, במקום להסתפק רק בתקווה לתוצאות ארוכות טווח (החשובות כמובן),
אז נגביר את המוטיבציה שלנו עוד יותר להמשיך ולתרגל.
אפקטיביות השיא של התנועות בשיטה, מאפשרת להגיע ליותר תוצאות מכל שיטות הכושר המוכרות והישנות
(בלי לזלזל כמובן, הייתי שם בעצמי ואני מכיר כנראה את רובן ככולן), במינימום של זמן ומשאבים.

השיטה היא כל כך אינטנסיבית כשהיא מבוצעת כהלכה, עד שבשבועות הראשונים,
למתאמנים מכל רמות הכושר, ההדרכות בנות החמש עד שש דקות, עושות את העבודה בגדול.
בהמשך (לאחר כ:12 שבועות) כשההדרכות מתארכות מעט, אנשים יכולים לבחור מה מתאים להם:
אם להישאר עם אימונים של 5,6 הדקות, או להרים את הרף לאימונים של כ: 10-12 דקות.

יותר מזה גם ספורטאי עלית לא יכולים לעשות, וגם לא מומלץ. דברים טובים וחזקים יש לקחת במידה.
 
התחושה אחרי אימון סנסה היא כמו אחרי אימון של שעה בחדר כושר, אך ללא התשישות הרגילה, 
אלא ההיפך מזה. מאימון בשיטת סנסה, אנשים יוצאים יותר נמרצים ואנרגטיים מאשר היו לפני האימון 
והתחושה היא של חיוניות מתפרצת ושמחת חיים (מכאן השם כושר ואנרגיה).

 

7. סוד הסינרגיה השלמה של הגישה ההוליסטית

השילוב של שיא האפקטיביות הפיזיולוגית, עם מצב תודעה מנטאלית המאפשר:
איזון רגשי, תראפיה, מציאת מקום של שלווה, הרפיה וחיבור למרכז חיזוק כוחות הנפש,
הופכת את סנסה לגישה סינרגטית, שמשלבת את כל מימדי החיים.
מימד הגוף תומך במימד הנפש וההיפך. ביחד, האפקטיביות הכוללת מגיעה למצב אופטימאלי,
הרבה מעבר לכל מה שהתרגלנו לצפות בתמורה משיטת כושר גופני כלשהיא. 

מתאמני השיטה מצטרפים בהתחלה לרוב מהסיבות המקובלות: של הרצון להיכנס לכושר,
להטיב את הבריאות, לחטב את הגוף, לשרוף שומן עודף, להתחזק, להתגמש וכך הלאה.

ההפתעה כפי שרבים מגלים כבר בשבועות הראשונים של האימון בשיטה, היא שאותן יכולות
של מיקוד ומודעות גופנית, הן גם המפתח לתראפיה לנפש, בהפוגה ממחשבות היום-יום הטורדניות
והסטרס המתלווה להן.

כך, בדומה למדיטציה, מופחתים הבלבול, המתח, התקפנות, חוסר הקשב והמיקוד והחרדה,
ומתחזקים אזורי המוח המופקדים על רוגע, אופטימיות, חמלה, יצירתיות, אינטואיציה ושימחה
(כל אלא מוכחים מחקרית וניתן לראות את השינויים באזורי המוח בהדמייות M.R.I).

מדיטציה מקורה בתרבות אחרת, עם גישה אחרת, בה קל יותר לאנשים להתחבר לגוף ולנשימה.
בתרבותנו רבת הגירויים והלחצים, כשמוחנו נהיה טרוד ב"סרט מחשבות" מואץ וטרוד,
כשמזה רובנו חיים בסטרס תמידי, במרוץ החיים של להספיק עוד ועוד מטלות, כששום דבר לא מספיק,
שכתוצאה מכל זה נפשנו סוערת, אז רבים מתקשים לשבת בלי לזוז, להתנתק מ"אוטוסטראדת המחשבות",
להתחבר לנשימה ולגוף ופשוט להירגע.

קל בהרבה לחוש את הנשימה המואצת ואת הגוף הנע ויוצר חיכוך ומגע, כאשר אנו נימצאים בתנועה. 
מהמקום הזה, אנשים יכולים למצוא את אותן ברכות מופלאות שגלומות בתרגול סדיר של מדיטציה,
ולממש את אותן ברכות דרך תנועה.

* מפתה אותי לכנות את האימון הגופני המודע כמו בסנסה:
 "המדיטציה של העולם המערבי המודרני" (כך עבורי וגם לרבים אחרים בוודאי). 
בעצם, למה לא? הנה, אמרתי את זה. 

* על השפעתה של סנסה כתרפיה לנפש והברכות הרבות הגלומות בזאת לרווחה האישית
ולמיצוי היכולות לחיים מלאים וטובים, ארחיב בשמחה בכתבה הבאה (גם ככה נראה שגלשתי קלות).

 
8. הסוד הגדול של ההנאה מתנועה


הדגש על חדוות ההנאה בשיטת סנסה החל מהדקה הראשונה, היא שמכפילה את התוצאות
בפני עצמה (עוד יבואו ימים שמחקרים ימצאו את הסיבה למה הנאה מגבירה אפקטיביות.
בשלב הזה ארשה לעצמי לנחש שזה בעיקר עיניין של הורמונים) ומצטרפת ליתרונות אפקט התחושה.
יחד, הם את "חומר הנפץ" ההופך את השיטה לסופר אפקטיבית, או בעברית, לכה יעילה..

מובן שהנאה מאפשרת התמדה (זוכרים את הכמייה לעונג?), במקום בו רבים מתקשים
ליהנות ולהתמיד בפעילות, והופכת את סנסה לפעילות גופנית בה ניהנים מהדרך עצמה
(ולא רק מהתוצאות). המתאמנים בשיטה מוצאים בה דרך חיים שלא רוצים להפסיק שוב
לעולם (כל אדם כזה הוא בשבילי סיפוק עצום ומימוש של ברכה).

 

 לסיכום:

סנסה היא שיטת כושר אולטימטיבית מבחינות רבות, ומאפשרת לאנשים עסוקים וטרודים בחיי היום-יום
להגיע לתוצאות נפלאות
בדקות ספורות ביום, ללא תלות בשום גורם, ובהתאמה מושלמת לצרכים אישיים.

הדרכות הכושר הנשלחות בכל שבוע למייל המנויים, מאפשרות לבצע את התרגילים בכל עת,
מקום 
ובתנאים המועדפים על המתרגלים, דרך מעקב פשוט אחר הנחיות ההדרכות שבסרטונים.

סנסה מהווה מהפכה ופריצת דרך בעולם הכושר, הבריאות ואיכות החיים,
גם באפקטיביות השיא ללא תקדים שהיא מגלמת וגם בדרך השפעתה
הכוללת על כל שיפור והטבה של כל מימדי ותחומי החיים.


כל הפרטים (שיפתיעו אתכם בגדול) כולל הסרטון שהבטחתי לכם בפתיחה,

בקישור הזה:
 http://tovlibegufi.com/joinsensa/

 

כותב המאמר ומייסד השיטה - ניר הדס - מאמן כושר, בריאת ומוטיבציה בכיר
עם ניסיון מעשי של כ: 36 שנה בתחום האימון והדרכה
מחבר הספר "התרופה המודרנית", ומייסד: טוב לי בגופי - אורח חיים בריא

פורסם בתאריך- 08/03/2017




sensa banner joinsensa

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה