איך להכין ארוחות בריאות לבית ספר שילדים ירצו לאכול

טיפים לארוחות בריאות ואיך לעודד שיתוף פעולה מצד הילדים

 

 

ארוחות בריאות לבית הספר – איך מכינים ארוחות בריאות שילדים ירצו לאכול

 

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, אך ארוחת צהריים (או ארוחת ביניים)
היא בהחלט במקום השני. מחקרים מראים שילדים שאוכלים מסודר במשך היום (כל כמה שעות)
ובצורה מאוזנת, לרוב יצליחו יותר בבית הספר ויהיו ערניים יותר.

 

kids healthy food- for school coverהנה כמה המלצות:

 

* קודם כל, כדאי לזכור כי זה לא ארוחת הצהריים שלך. אם אורזים ברוקולי והילד שונא אותו, הוא לא יאכל!

 

* המפתח הוא לשתף את הילדים, לתת להם לשקול מה הם רוצים לארוז בארוחת הצהריים שלהם
  ולהציע להם כמה אפשרויות בריאות. ככה הם מרגישים שהם בשליטה.

 

* להימנע ממזונות ארוזים מראש ומעובדים לארוחות של הילדים שלך. הם עמוסים נתרן וחומרים משמרים.

* האם הילדים שלך אוהבים את העוף והירקות הקלויים מאמש למשל? אז לארוז אותם לאכילה ביום שלמחרת.

 

* נסו "צלחת טעימות" של נתחי עוף ו/או עם קומץ ענבים וגזר במכל קטן.

 

      ##  "מזונות אצבע" הם בדרך כלל להיט אצל ילדים.

 

* יש לארוז את ארוחות צהריים כמו שצריך, כדי להבטיח את בטיחות המזון ואת טריותו.

* להזכיר לילד שלך: תמיד לשטוף את הידיים לפני האכילה.

 

kids healthy food  for school 1* לארוחה מאוזנת לכלול משהו מכל אחת מקבוצות המזון, היו יצירתיים.

 

הנה כמה טיפים ליצירת ארוחה מאוזנת היטב:

 

* דגנים מלאים - תמיד עדיף לבחור לחם מחיטה מלאה.   

  אם הילדים שלך לא אוהבים לאכול את הקרומים, זה בסדר, ניתן להסיר אותם.

 

* פופקורן הוא חטיף דגנים נהדר.

 

* קרקרים או פריכיות מחיטה מלאה, דלים בשומן ועשירים בסיבים הם תחליף טוב ללחם.  

 

     ## ילדים אוהבים מזון פריך.

* ירקות - לחתוך ירקות לחתיכות בגודל ביס ולהוסיף להם מטבל (בקופסאות קטנטנות כמו הרוטב במסעדות הסיניות).
  יתכן והילד יראה בזה משחק וחוויה. 
נסו ממרח אגוזים, פסטו, סלסה, חומוס או ממרח אבוקדו - כל מה שהילדים אוכלים.

 

* חלבון - אם הילד שלך לא אוהב בשר, זה בסדר. יש הרבה דרכים להוסיף חלבון לארוחות.
  זה מאוד חשוב לכלול חלבון, כי הוא עוזר לשמור על תחושת שובע ואספקת אנרגיה לאורך זמן.

 

* כל זמן שהילד שלך הוא מבוגר מספיק כדי לאכול אגוזים ואין חשש לאלרגיה, נסו צורות שונות של ממרחי אגוזים.
  מעבר לבוטנים, יש היום במרכולים ממרחי שקדים ואגוזים שונים.

 

* ביצים הן מקור נוסף מצוין של חלבון. לכלול ביצה קשה ולקלף אותה קודם (או לא) לפי ההעדפה.

    ## כל פעם שאתם שואלים את הילד מה הוא מעדיף אתם צוברים נקודות זכות בסיכויים שהוא ישתף פעולה.

 

* אם הילדים שלך הם אוהדים של טונה, ביצים או סלט עוף, אפשר "להגניב" כמה ירקות לתוכם.
  גזר טחון, מלפפונים, סלרי, קישואים. אם הם מערבים היטב, זה עשוי לעבור בשלום
  (זהירות - לא לתת לילד הרגשה של הפרת אמון). 

  בנוסף לכריכים רגילים, הסלטים האלה מהווים פתרון מצוין כממרח לקרקרים מדגנים מלאים ולפריכות.

 

* פריהשתמשו במה שטרי ובעונה. פרות בעונתם טעימים יותר וגם זולים יותר.

 

* להפוך את הפירות קלים לאכילה. למשל, תפוזים קלופים חלקית ותפוחים ללא ליבה או בפלחים
  (להשתמש במיץ לימון כדי למנוע מהם להשחים).

 

* ניתן להציע פירות יבשים כמו צימוקים או חמוציות.

 

* להציע חופן ענבים ללא גרעינים בשקית עם מגבון באריזה חד פעמית לידיים דביקות (המגבון שימושי גם לאחר אכילת תפוזים).

 

     ## מגבון לח באריזה עשוי להיתפס כסמל סטאטוס,"מגניב" ויוקרתי.

 

* חטיף אנרגיה – דרך מצוינת לארוחת ביניים מלאה ולהסוואה של חלבון על ידי ערבוב של אגוזים, פחמימות מלאות ופרות יבשים.

 

לכתבה - "איך לבחור חטיפי אנרגיה ומתכון להכנת לחטיפי אנרגיה בריאים בהכנה עצמית" - בלחיצה כאן >>

 

 

 

חדשות - חם באתר !

 

סנסה